Бібліотека – це місце, де розум і душа черпають свої сили старих чи нових ідеях. (вислів давніх греків)
Співпраця шкільного бібліотекаря з педколективом школи.
План
І. Шкільна бібліотека – це скарбниця інформації в школі.
ІІ. Співпраця шкільного бібліотекаря з педколективом школи.
1. Вчитель початкової школи і бібліотекар – запорука успіху в навчанні і вихованні маленького читача.
2. Робота бібліотеки з вчителями – предметниками.
3. Інформування адміністрації школи.
4. Співпраця шкільного бібліотекаря і класного керівника.
Шкільна бібліотека це фундамент освіти і самоосвіт. Шкільна бібліотека –це скарбниця інформації в школі. Вона функціонує як міст між школою і суспільством. Головна функція бібліотеки зробити інформацію доступною. У добу інформації шкільна бібліотека має набути статусу інформаційного центру, який би забезпечував повноцінне інформаційне наповнення. Для того, щоб шкільна бібліотека успішно працювала в цьому напрямі, вона повинна бути забезпечена необхідним сучасним обладнанням, ком’ютерною технікою і програмними продуктами.
Навчити дитину любити книгу, сприймати її як невичерпне джерело пізнання світу, знань і мудрості народної – головне завдання шкільної бібліотеки.
В школі виділяють дві основні категорії споживачів інформації: адміністрація школи, вчителі предметники, та учні. Педагогів цікавить інформація про теорію навчання і виховання, основи педагогічної майстерності.
На початку навчального року працюю з вчителями початкових класів Дяченко Л.П., Трохименко Л. Ю., Драчук Л.А. та Цюрмаста К.О.було проведено захід-екскурсія до країни Читалії. Це своєрідна гра-подорож. Одне з найголовніших завдань, що стоїть перед вчителем початкового класу – навчити дитину читати, викликати в маляті – учневі зацікавленість до читання. Читання це джерело знань. Лише співпраця вчителя початкової школи і бібліотекаря може дати позитивний результат в формуванні системи роботи з дитячою книгою.
У своїй роботі практикую різні форми роботи. Переважають традиційні засоби, вивірені спільною і плідною діяльністю. Вони дають певні позитивні результати, що вже говорить про їх доцільність. Отже, перш за все, коли надходять нові підручники або книги за фахом, бібліотекар особисто звертається до вчителя, який викладає даний предмет, пропонуючи йому завітати до бібліотеки, щоб ознайомитьсь із цим виданням. Таким чином, вчитель одним із перших довідується про науково - методичне і навчальне забезпечення свого навчального предмету. Це робить його обізнаним з потенційними можливостями бібліотеки. По друге, щоб вчителі мали уявлення про нову фахову літературу практикується організація книжних виставок.
Навіть під час уроку, бібліотекар проводить тематичні виставки літератури до визначних подій, присвячених певним визначним особам.
Від початку навчального року в Шубиноставській філії було проведено багато виставок книг, тижні популяризації «Час читати», години цікавих повідомлень та різноманітні заходи до визначних подій. Це виставка книг до дня народження видатних українських письменників, художників та поетів О.П.Довженка, П.П.Гулака-Артемовського, В.А.Симоненка,
Т.Г. Шевченка, виставка книг та дитячих малюнків на тему «Я патріот своєї країни!», «Ми хочемо миру!». В листопаді місяці проведено виставку літератури до дня пам’яті жертв голодомору та політичних репресій.
Співпраця бібліотекаря і вчителя – предметника дає певні позитивні результати, під час підготовки до написання науково-дослідницької роботи-реферату, повідомлення. Вчитель впевнений, що школяр зможе виконати це завдання, бо в бібліотеці є потрібна література.
Пріорітетним для індивідуального інформування в шкільній бібліотеці є завідувач філії -Гурай Л.А., шкільний психолог- Хапко В.І., заступник з виховної роботи - Цюрмаста Л.М. , методичні об’єднання, які виявляють бажання отримати інформацію. Групове інформування доцільно здійснювати через керівників цих груп. Велика робота проводиться бібліотекою під час предметних тижнів.Наприклад : «Тиждень математики» , «Тиждень німецької мови» та ін. Групу вчителів певного фаху знайомлю з літературою з методики викладання, передового досвіду, це виставка-перегляд, бюлетні нових надходжень. В інформаційному бюлетні для вчителів, „Нові надходження вчителю математики” даю інформацію про літературу для школярів, яку можна використати на уроці або порекомендувати учням для самостійного опрацювання.
Ефективною і досить цікавою формою інформування є „Експрес-інформація”, де повідомляється про призначення книги, дано новий бібліографічний опис, анотація.
З метою популяризації знань, зацікавлення дітей своїм навчальним предметом, учителі часто проводять інтелектуальні конкурси, олімпіади, вікторини, турніри.
Підібрати необхідний матеріал,знайти потрібну інформацію – тут теж на допомогу приходить працівник шкільної бібліотеки. Так, разом з учителем української літератури- Нечипоренко Н.В., та бібліотекарем школи було проведено захід для старших класів „Запрошуємо на розмову, про літературу довідкову”. Одержані знання діти використовують на уроках української мови та літератури.
Вже не один рік бібліотека працює над створенням власної бази даних з краєзнавства. Це так звана велика папка-досьє „Краю мій, Шевченківщино”, де збираються вирізки з газет, про життя Шевченківщини, видатних людей цього краю. Цим матеріалом користуються вчителі географії, історії, літератури та класні керівники.
Шкільний бібліотекар разом з класним керівником має на меті допомогти учневі відшукати цікаву і мудру книгу, яка допоможе у виборі життєвого шляху, стати доброю і чуйною людиною, відкритою до інтелектуального та творчого розвитку.
Бібліотекар співпрацює з класним керівником за наступними напрямами:
· формування культури читання;
· допомога у навчально-виховному процесі;
· робота з бібліотечним активом;
· робота з батьками.
Бібліотекар на прохання класних керівників добирає літератеру на виховну годину. Оформлює книжкові виставки, на відповідну тематику, допомагає підібрати цікавий матеріал на масові заходи. Бібліотекар разом з класним керівником готують виставку літератури на класні збори.
Велику допомогу бібліотека надає і під час підготовки класного керівника до батьківських зборів – підбір літератури по темі зборів:
· Як ставитися до перших почуттів дитини.
· Сім’я – головна ланка у вихованні особистості дитини.
· Сім’я – школа виховання любові до праці.
· Роль авторитету батьків у вихованні дитини.
· Родинне виховання в сучасних умовах.
Важливим напрямком в своїй роботі я вважаю регулярне доведення до відома кожного педагога, виходячи з їх потреб і запитів, інформацію про нові публікації в передплатних виданнях.